عزت سینمای ایران استاد عزت الله انتظامی بازیگر قدیمی سینمای ایران به دلیل بیماری و جراحی پا پیشنهاد داوری بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر را نپذیرفت.
عزتالله انتظامی در این زمینه گفت: «بعلت بیماری قلبی و جراحی پا قادر به پذیرفتن عضویت در هیئت داوران نیستم.»
انتظامی همچنین به این نکته اشاره کرد که چون در فیلم «چهل سالگی» به کارگردانی علیرضا رئیسان بازی کرده و این فیلم قرار است در جشنواره نمایش داده شود، نمی تواند عضو هیئت داوران جشنواره باشد.
عزتالله انتظامی در ادامه گفت: «چون دوران نقاهت را سپری می کنم کاملاً درجریان اخبار و رویدادهای سینمایی نیستم، اما جشنواره فیلم فجر متعلق به سینماگران است و باید فضایی فراهم شود که اهالی سینما در آن حضور مطلوب پیدا کنند.»
کارگردان فیلم سینمایی «درباره الی» نیز داوری در بخش مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر را رد کرد.
شنیدهها حاکی از این است که پیشنهاد داوری این دوره از جشنواره با اصغر فرهادی، کارگردان فیلمهایی چون «درباره الی»، «چهارشنبه سوری»، «شهر زیبا» و «رقص در غبار» مطرح شده و این کارگردان از پذیرش این مسئولیت خودداری کرده است.
در هر حال در آستانه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر امیدواریم که افرادی شایسته داوری در این جشنواره را بپذیرند .
تذکر کتبی یکی از نمایندگان به رئیس دفتر رئیسجمهور نیز از نکات جالب توجه جلسه امروز بود. این نماینده نسبت به انتشار عکس اسفندیار رحیم مشایی با هدیه تهرانی یکی از بازیگران سینمای ایران در برخی سایتهای خبری و مجلات تذکر داد.
یکی از حاشیه های جلسه علنی امروز نیز نطق حمید رسایی نماینده تهران بود که پس از تذکر چندباره امیدوار رضایی درباره اتمام وقت نطق رسایی این نماینده مجلس با به پایان رساندن سخنان خود از اینکه چندین تذکر درباره اتمام وقت نطق به وی داده شد انتقاد کرد و گفت که تنها چهار خط دیگر به پایان نطقش باقی مانده بود.
امیدوار رضایی هم در پاسخ به این انتقاد رسایی گفت: بنده تنها به شما درباره اتمام وقت نطقتان تذکر نداده ام. من به همه دوستانی که وقتشان به اتمام برسد با احترام تذکر می دهم شما هم نباید با عبور از وقت نطقتان تخلف کنید.
لازم به ذکر است که رحیم مشایی پیش از این هم ضامن ورود مجدد محمدرضا گلزار به دنیای سینما شده بود چرا که گلزار با حضورش در یک پارتی مستهجن ممنوع الفعالیت شده بود و مشایی برای حضور مجدد او در سینما وساطت کرده بود .
چندی است که تعدادی از خبرگزاری ها و روزنامه ها و مجلات معتبر و نیمه معتبر سینمایی اقدام به انتشار اخباری مبنی بر وخیم بودن حال مادر سینمای ایران استاد حمیده خیرآبادی نموده اند که انتشار این مطالب موجب خشم شدید این استاد گرامی و تنها فرزندشان خانم ثریا قاسمی که خود نیز سالهاست در عرصه بازیگری فعالیت دارند شده است .
در زیر به نقل از سایت خبر آن لاین گفتگویی را با این دو بازیگر سرشناس سینمای ایران خواهید خواند:
به گزارش خبرآنلاین، ثریا قاسمی که خود نیز از بازیگران پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون کشورمان است، دل پر خونی از دروغسازیهای اخیر پیرامون حال مادر گرامی و هنرمندش داشت.
او ضمن تکذیب کلیه این اخبار و شایعات به «خبر آنلاین» گفت: «این خبرها از کجا میآید؟ نوشتهاند مادر من به دلیل بیماری، تنهایی و عدم رسیدگی اطرافیان، در وضعیت نامناسبی قرار دارد و همسایگانش از آسایشگاه سالمندان تقاضا کردهاند به دلیل بیماری و کهولت و عدم توان رسیدگی، به آنجا منتقل شود.»
او در ادامه افزود : بعد هم برای اینکه پیاز داغ ماجرا را بیشتر کنند اضافه کردهاند که فرزندان خانم خیرآبادی در خارج از کشور به سر میبرند و او مدتهاست در تنهایی و کهولت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند. آخر دوست عزیز! خانم یا آقای خبرنگار! تو که هنوز نمیدانی خانم خیرآبادی یک بچه بیشتر ندارد، چرا میآیی و به دروغ خبر سازی میکنی ؟
تنها فرزند حمیده خیرآبادی ضمن گلایه شدید از سایتها و روزنامههایی که این خبر را منتشر کردهاند ادامه داد: «نزدیک به دو هفته است که این خبرسازیها شروع شده است. من واقعا عارم میآید به این دروغها جواب بدهم و به همین دلیل ترجیح میدهم از کنارشان بگذرم .
او که از لحن کلامش مشخص بود دل پر دردی از برخی خبرنگاران سینمایینویس دارد، به چاپ این شایعه در یکی از روزنامههای سینمایی اشاره کرد و افزود: «شما ببینید یکی از روزنامههای سینمایی ما که خیلی هم ادعای اولین بودن و حرفهایگری دارد بدون هیچ تحقیقی میآید و این خبر را به نقل از فلان سایت چاپ میکند. خب من بیایم به مدیر مسئول این روزنامه حرفهای! چه بگویم. بگویم به این بچههای پانزده، شانزده سالهای که به عنوان خبرنگار دور خودت جمع کردهای شماره ثریا قاسمی را بده تا حال خانم خیرآبادی را اول از من که دخترش هستم بپرسند و بعد اقدام به چاپ خبر کنند؟ این چیزها را که من نباید یاد یک مدیر مسئول بدهم. آن صفحه را با هر چیز دیگری هم میشود پر کرد ولی ما به دنبال راحت کردن کار خود هستیم .
قاسمی در انتها با تاکید بر سلامتی مادرش گفت: «من از همین جا یک بار و برای همیشه میگویم که خانم خیرآبادی مادر من در کمال صحت و سلامت مشغول زندگی در خانه شخصی خودشان هستند. ایشان حدود پنج سال است که به شکل خود خواسته بازنشسته شدهاند و اگر خبرسازان کهولت سن را بیماری به حساب نیاورند، خدا را شکر حالشان خوب است. به آن شخصی هم که نوشته است همسایهها از مادر من نگهداری میکنند میگویم که اتفاقا این خانم خیرآبادی است که مواظب همسایههایش است و گهگاه اگر آش یا شلهزردی بپزد کاسهای از دستپخت خود را نیز برای آنها میبرد .
گفتنی است خبر بیماری حمیده خیرآبادی برای اولین بار در سایت خبری «عصر ایران» منتشر شده بود .
همچنین سایت خبر آن لاین به نقل از خبرگزاری فارس در همین زمینه گفتگویی با استاد حمیده خیرآبادی را منتشر نموده است که خواندنش خالی از لطف نیست .
«حمیده خیرآبادی» در گفتوگو با فارس گفت: متأسفانه این روزها چیزهایی را میشنوم که ناراحت میشوم. این روزها شنیدهام که در خبرها مرا به آسایشگاه میفرستند، مرا مریض میدانند و... متاسفانه این افرادی که به دروغ و شایعه این اخبار کذب را مینویسند آنقدر نادان هستند که نمیآیند بپرسند و ببیند که این حرفها درباره من واقعیت دارد یا خیر... من بی ادب نیستم اما نسبت به کار این دست افراد اعتراض دارم .
وی به فارس درباره شایعه بیتوجهی فرزندانش نسبت به وی و انتشار اخباری در این زمینه، گفت: خوشبختانه دختری مثل ثریا قاسمی دارم که همه او را میشناسندش. شصت و دوسال در این کار بودهام و کار کردم و همه میدانند که من همین یک دختر را دارم و او هم تمام جانش را برای من میگذارد اما وقتی این حرفها را میزنند، نمیدانم منظورشان چیست .
این بازیگر مجرب سینما و تلویزیون گفت: متأسفانه از وزارت ارشاد و خانه سینما گلهمندم که نمیآیند به انتشار این خبرها اعتراض کنند یا با من تماس بگیرند. آن هم در شرایطی که این همه برای سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو زحمت کشیدهام .
«خیرآبادی» به فارس گفت: چطور دلشان میآید با زدن حرفهای دروغ، دل این مادر و دختر را بشکنند. من آنها را واگذار میکنم به خدا !
وی گفت: متاسفانه کسی قابل نمیداند که حال ما را که سالهای سال در این عرصه فعال بودهایم و با بازی در سریالها و فیلمهای خانوادهها را سرگرم کردهایم، جویا شود .
«خیرآبادی» با انتقاد از نگه نداشتن حرمتها در این روزگار گفت: خدا را شکر که به آن مرحله نرسیدهام که از پاافتاده باشم یا گوشهای در بستر بیماری افتاده باشم. از خودم مراقبت کردهام و تا این لحظه، خوبی همه را خواستهام و شکر خدا خوب هم دارم زندگی میکنم. من اصلا قابل نمیدانم که جواب این خبرها و شایعهها را بدهم .
بازیگر 86 ساله سینمای ایران، در سالهای پس از انقلاب، در کارهای برجستهای چون «پدرسالار»، «خانه سبز» «روز واقعه» ، «مادر» ، «اجاره نشینها» بازی کرده و چندین بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر شده است .
در روزهای گذشته از سوی برخی سایتهای اینترنتی شایعاتی پیرامون بیماری، تنهایی و عدم رسیدگی اطرافیان، این بازیگر و تقاضای همسایگان وی برای انتقالش به خانه سالمندان منتشر شده بود و عنوان شده بود که فرزندان وی در خارج از کشور به سر میبرند .
حال براستی با خواندن این مطالب فکرمان مشغول این میشود که اینگونه خبرگزاری ها و نشریات زرد و نیمه زرد که به قول خانم قاسمی ادعای اولین بودن هم دارند چگونه بدون اطلاع کافی میتوانند دست به چاپ چنین اخباری بزنند در صورتی که از صحت و سقم آن خبر آگاه نیستند و تنها با یک تماس تلفنی ساده میتوانند از صحت و یا عدم صحت خبری که میخواهند به چاپ برسانند آگاهی یابند .
آیا اقدام به چاپ چنین خبری در یک روزنامه سینمایی جز برای پرفروش تر شدن روزنامه و هیاهو و جنجال به پا کردنش است ؟
لازم به ذکر است استاد حمیده خیر آبادی سال 1303 در شهر رشت دیده به جهان گشود و از سال 1326 با بازی در نمایش محاکمه ماری دوگان به کارگردانی عبدالله والا وارد عرصه بازیگری شد و طی سالیان سال فعالیتش در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر ایران در بیش از پانصد اثر سینمایی و تلویزیونی و تئاتری به ایفای نقش پرداخت ...
در آخر برای این هنرمند ارزنده سینمای ایران آرزوی سلامتی و طول عمر مینماییم .
طي احكامي از سوي معاون امور سينمايي؛
با صدور احكامي جداگانه از سوي جواد شمقدري اعضاي جديد هيأت مديره سينماي جوانان ايران معرفي شدند .
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعيوبصري، هاشم ميرزاخاني به عنوان رئيس هيأت مديره، هوشنگ توكلي، محمد درمنش، روح الله شمقدري به عنوان اعضاء هيأت مديره اين انجمن انتخاب شدند .
براساس اين گزارش، هاشم ميرزاخاني فارغ التحصيل رشته كارگرداني از دانشكده صدا و سيما و تهيهكننده و كارگردان فيلمهاي كوتاه و مستند در سيماي جمهوري اسلامي ايران بوده است، هوشنگ توكلي بازيگر و كارگردان به نام سينما و تئاتر، محمد درمنش تهيهكننده و كارگردان فيلم سينمايي و روحالله شمقدري فارغ التحصيل مهندسي الكترونيك از دانشگاه آزاد تهران جنوب و سابقه تهيهكنندگي ، كارگرداني و تدوين فيلمهاي كوتاه و مستند را در رزومه كاري خود دارند .
پروانه ساخت سومين فيلم محسن اميريوسفي در حالي صادر شد که هيچ يک از دو فيلم قبلي اين کارگردان هنوز در ايران به نمايش عمومي درنيامده است. اعتياد سوژه ساخت سومين فيلم اميريوسفي است.
او در گفت وگو با «اعتماد» درباره صدور پروانه ساخت فيلم جديدش با خنده مي گويد؛ «به خاطر پيگيري هايي که براي روشن شدن وضعيت نمايش «آتشکار» داشتم، دوستان نگران بودند به دام اعتياد نيفتم و پروانه ساخت اين فيلم را که موضوعش اعتياد است، صادر کردند.» «آتشکار» دومين ساخته محسن اميريوسفي است که دو سالي است در انتظار دريافت پروانه نمايش عمومي به سر مي برد و همچنان اکران اين فيلم در بلاتکليفي است.
اميريوسفي در اين باره مي گويد؛ «پيگيري هاي من که به نتيجه نرسيده و هنوز جوابي براي اکران «آتشکار» دريافت نکرده ام و پيش توليد فيلم جديدم را بعد از روشن شدن وضعيت اکران عمومي «آتشکار» آغاز مي کنم.» اميريوسفي نام «سايه هاي دودي» را براي فيلم جديدش در نظر گرفته. او درباره اين فيلم با توجه به اينکه دو فيلم قبلي اش را در قالب طنز ساخته است، مي گويد؛ «همان طور که طنز هميشه در همه کارهايم وجود دارد، در «سايه هاي دودي» هم وجود دارد اما موضوع اصلي فيلم تلخ است.»
«خواب تلخ» اولين فيلم محسن اميريوسفي است که با وجود موفقيت هاي بين المللي هنوز در ايران روي پرده نرفته در حالي که پروانه نمايش عمومي را دريافت کرده است. عليرضا سجادپور مديرکل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد درباره صدور پروانه ساخت فيلم جديد اميريوسفي در حالي که هنوز پروانه نمايش فيلم قبلي اش صادر نشده در گفت وگو با «اعتماد» مي گويد؛ «ما معتقديم اين دو فيلم با هم هيچ ارتباطي ندارند. ما موضوع «سايه هاي دودي» را بررسي کرديم و متوجه شديم اين فيلم اگر ساخته شود، خوب است. بنابراين لزومي نديديم که چون اين کارگردان يک فيلم ديگرش در انتظار پروانه نمايش عمومي است، فيلم جديدش را منتظر پروانه ساخت بگذاريم.»
سجادپور درباره حضور «آتشکار» در جشنواره فيلم فجر مي گويد؛ «اين فيلم براي حضور در جشنواره تازه ارائه شده و هنوز تصميم نهايي براي حضور آن در جشنواره اتخاذ نشده است.» او تاکيد مي کند؛ «البته صدور پروانه نمايش در جشنواره فجر ربطي به اکران عمومي فيلم ها ندارد.»
جشنواره فیلم فجر امسال همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر میبرد .
با توجه به اینکه تنها کمتر از 20 روز به آغاز جشنواره فیلم فجر مانده است هنوز نحوه چگونگی دریافت بلیطهای این جشنواره مشخص نشده است و بسیاری از هنرمندان و صاحبان فیلمها و همچنین دانشجویان و سایر علاقمندان به هنر هفتم و جشنواره بین المللی فیلم فجر همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر میبرند چرا که چند روز پیش اعلام شد که دیگر امسال چیزی به عنوان پیش فروش بلیط در سینما فلسطین انجام نخواهد پذیرفت و بلیطها از طریق یک سامانه اینترنتی به فروش خواهد رسید . تمامی این صحبتها در حالی انجام شده که هنوز نحوه و چگونگی خریداری بلیط اعلام نشده است . همچنین بسیاری از علاقمندان سینما بیم آن را دارند که با توجه به اینترنتی شدن فروش بلیطهای سینما نتوانند در سینمای مورد نظرشان فیلمهای جشنواره را به تماشا بنشینند . جدا از مسئله فروش بلیطهای جشنواره اعلام نشدن لیست فیلمهای رسیده به دفتر جشنواره هم یکی دیگر از مسائلی است که باعث سردرگمی علاقمندان جشنواره شده است . متاسفانه گویا هیچ وقت مشکلات و بی برنامگی های جشنواره فیلم فجر تمام شدنی نخواهد بود و ما همه ساله باید شاهد و ناظر این هرج و مرج ها در جشنواره باشیم .
محمد درمنش کارگردان فیلم «ماهوش» در گفت و گو با روزنامه جام جم برخی مدیران سینما وتلویزیون را فرصت طلب خواند.به گزارش «شفاف»، روزنامه جام جم در معرفی درمنش نوشته است: «محمد درمنش کارگردانی است که در تقسیمبندیهای رایج سینمای ایران به طیف هنرمندان متعهد منتسب میشود. این گروه از فیلمسازان ویژگیهای مشخص و ثابتی دارند که درمنش در همین مصاحبه هم به آنها اشاره میکند. فیلمسازی برای آنها شیوهای است برای بیان برخی حرفها و نکتهها که ظاهرا از دریچه این صنعت هنر، بهتر و سادهتر به مخاطب منتقل میشود. به خاطر همین است که گیشه به تنهایی برای او ملاک نیست و بیشتر به دنبال مخاطبی است که فقط از طریق گیشه با فیلم ارتباط برقرار نمیکند. رفتن فیلمسازی مانند درمنش به سراغ فیلمی که قرار است مقطعی از زندگی یک هنرپیشه قبل از انقلاب را روایت کند، به اندازه کافی سوال برانگیز است. او تاکید دارد تلاش کرده فیلم سالمی بسازد که البته حرف درستی است.»
عادت کردهاند سخنرانی کنند
درمنش در بخشهایی ازاین مصاحبه با اشاره به دوستان همفکرش گفته: «دوستان ما که عادت کرده بودند در فیلم سخنرانی کنند یا به تعبیری مدام میخواستند پیام بدهند، با تصمیم من برای این شکل ارائه پیام، موافق نبودند. من معتقدم اگر آدم بخواهد از آن پیامها بدهد بهتر است به شرکت مخابرات مراجعه کند و ارسال پیام کوتاه سفارش بدهد. فکر میکنم مخاطب امروز جامعه ما از اندیشمندان و هنرمندان جامعه خیلی جلوتر است. بنا داشتیم از این منظر، فیلم با مخاطب همراه شود.»
درمنش در پاسخ به سوالی که یعنی شما با ساخت این اثر از روش دوستان خود اعلام برائت کردید؟ میگوید:«ابدا اینطور نیست. من با تمام همفکران خود وحدت ایدئولوژیک، استراتژیک و تاکتیک دارم، اما فقط در سلیقه متفاوت شدهام. با ساخت این فیلم گفتهام اینگونه هم میشود به یک سوژه نگاه کرد. حالا دوستان من متوجه شدهاند این نوع نگاه به سوژه هم مشکل ساز نیست و میتواند نگاه سالمی باشد.»
روایتی از مدیران فرصت طلب
خبرنگار جام جم سوالی از آقای درمنش میپرسد بااین مضمون که:«شخصیت فردی که در فیلم با نام آقای مقامی شناخته میشود و یک مدیر سینمایی است، به شکل جالب توجهی به تصویر کشیده شده است. او آدمی بلاتکلیف و تا حدودی فرصت طلب است. ماجرا چیست؟» درمنش در پاسخ این سوال میگوید:«فکر میکنم در میان مخاطبان این فیلم، اگر اهالی سینما که با مدیران سینمایی برخورد دارند به این شخصیت دقت کنند، میتوانند تشخیص دهند که چند درصد از مدیران گذشته ما اینگونه بودهاند؟! اگر بگویند یک درصد درست است. اگر هم بگویند 80 درصد باز هم درست است، اما من تشخیص درصد این مساله را به انتخاب مخاطب گذاشتهام هرچند خودم معتقدم خیلی از مدیران پیشین اینگونه بودهاند.»
درمنش در پاسخ به سوالی که به نظر شما مدیران فعلی هم اینگونهاند؟ گفته است:«به نظرم در میان آنها هم چنین افرادی حضور دارند. البته با یک حساب سرانگشتی میتوان حدود 100 مدیر را پیدا کرد که در فضای سینمایی و تلویزیونی کشور تصمیم میگیرند. به هرحال مدیر یک شبکه هم جزو مدیران محسوب میشود. مدیران دیگر بخشهای سینمایی و خارج از معاونت سینمایی هم مدیر سینمایی محسوب میشوند. طبیعتا میتوان میان آنها گشت و افرادی را با این مشخصات پیدا کرد.»
ماه وش چرا توقیف شد؟
کارگردان فیلم «ماهوش» همچنین درباره توقیف دوساله این فیلم گفته است:«خود من تجربه حضوری 15 ساله در انواع و اقسام شوراهای طرح و برنامه، شوراهای فیلمنامه، پیامهای بازرگانی، سیاستگذاری و انواع و اقسام شوراهای ممیزی را داشتهام. درخصوص ممیزی سینمای کشور و وضعیت سینمای مطلوب چیزی نیست که ندانم. گرایشهای مختلف سیاسی، فرهنگی و سینمایی را نیز بخوبی میشناسم. با چنین پیشینهای فیلم «ماهوش» را تولید کردم که 2 سال قبل توقیف شد. البته گلایهای از این موضوع نداشتم اما ناراحتیام به این خاطر بود که فیلم طی 4 تا 5 ماه در شورای اکران باقی ماند اما پاسخ روشنی در مورد آن به من ندادند. این عدم پاسخگویی، مدل برخی از مدیران فرهنگی است اما مدل خوبی نیست. باید با مردم صادق بود. این شکل از کار که فردی را 5 ماه معطل کنند تا در این مدت انرژی او گرفته شود، بیش از هر چیز انرژی بخشی از سینمای کشور را میگیرد.
ممیزی که ممیزی شد
او در بخش دیگری از مصاحبه خود میگوید:«بعد از اصرار شدید من اعلام کردند فیلم من توقیف است اما نگفتند کجای فیلم مشکل دارد. به آنها اعلام کردم هرکجای فیلم که مشکلی داشته باشد را اصلاح خواهم کرد اما مشکل را بیان نکردند. در این شرایط من دچار یک تناقض شدم که چطور منی که در برخی شوراها فیلمهای مخاطبان را ممیزی میکنم، باید دچار این مشکل شوم یا من غلط فکر میکنم یا همکارانم!»
لازم به ذکر است پیش از این سریال تلویزیونی روزهای مهربانی ( ملک دل ) به کارگردانی محمد درمنش نیز توقیف شده بود که همچنان در توقیف به سر میبرد .
روابط عمومی وزارت ارشاد درباره خبر روز گذشته سایت جهان نیوز درباره فیلم زهرا امیر ابراهیمی توضیحاتی ارایه کرد.
به گزارش جهان در این توضیح آمده است: پیرو خبر مندرج در روز شنبه مورخ 1388/10/12 آن خبرگزاری با عنوان (فیلم زهرا امیر ابراهیمی مجوز اکران می گیرد!) به نقل از مدیر کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای ضمن ابراز تشکر از توجه آن خبرگزاری محترم به اخبار و رویدادهای حوزه سینمای ایران، روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین وسیله اعلام می دارد تولید یک فیلم حاصل کار حرفه ای چندین نفر از عوامل متخصص می باشد و اگر در جریان تولید یک فیلم مشکلی برای یکی از عوامل (تحت هر عنوانی) پیش آمد نمی بایست همه زحمات را نادیده گرفت و فیلمی را که دارای مضامین ارزشی است قربانی کرد.
با توجه به این که چند سالی از موضوع مذکور می گذرد، طرح این مساله شاید لزومی نداشته باشد. لذا دامن زدن به این موضوع اولا غیر اخلاقی و اشاعه منکر میباشد و اذهان عمومی را نسبت به موضوعی که دایره بسیار محدودی از افراد از آن اطلاع داشته اند (بازی در یک نمایش غیر دینی) حساس و مطلع می کند و فضای نا امن غیر فرهنگی برای سینما و هنر ایجاد می نماید.
شایان ذکر است هنرمند مورد نظر در این فیلم حضوری محدود و چند دقیقه ای دارد.
زهرا امیر ابراهیمی بازیگری بود که با سریال نرگس به شهرت رسید اما متاسفانه فیلم بسیار زننده ای از او منتشر شد و وی به ناچار از ایران گریخت . چندی پیش هم خبری در خبرگزاری منتشر شد مبنی بر اینکه او با شبنم طلوعی دیگر بازیگر مسئله دار سینمای ایران در فرانسه تئاتری ضد ایرانی و ضد اسلامی را روی صحنه برده اند .
شورای صدور پروانه ساخت برای پنج فیلم سینمایی با عناوین "شال گردن"، "سهم من از زندگی"، "ساندویچ سرد"، "سایههای دودی" و "پیتزا مخلوط" پروانه ساخت صادر کرد.
"شال گردن" به تهیهکنندگی سید کمال طباطبایی و کارگردانی محمدحسین لطیفی (ژانر اجتماعی موضوع سالمندان)، "سهم من از زندگی" به تهیهکنندگی و کارگردانی حجتالله سیفی (ژانر اجتماعی - اعتقادی) و "ساندویچ سرد" به تهیهکنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی بهمن گودرزی (ژانر ملودرام)، "سایههای دودی" به تهیهکنندگی و کارگردانی محسن امیریوسفی (ژانر اجتماعی موضوع اعتیاد) و "پیتزا مخلوط" به تهیهکنندگی حسین حبیبی خلیفهلو و کارگردانی حسین قاسمی جامی (ژانر درام اجتماعی) پروانه ساخت دریافت کردند.
پولاد کیمیایی بهار سال آینده در فیلم سینمایی "جهنم خریدنی نیست" به کارگردانی علی قویتن مقابل دوربین میرود. قویتن در این باره گفت: پیشتولید این فیلم سینمایی شروع شده و بهار 89 کلید میخورد. بایرام فضلی مدیر فیلمبرداری این پروژه است که بخشهایی از آن در تهران و فصلهایی در خارج از تهران فیلمبرداری میشود.
کارگردان فیلم "بادهای بهاری" افزود: فیلم "جهنم خریدنی نیست" مضمونی اجتماعی درباره فلسفه تولد انسان دارد و دغدغههای انسان زمانی که میخواهد به خودشناسی برسد، مطرح میکند. پولاد کیمیایی نقش اصلی فیلم را بازی میکند و به زودی بقیه بازیگران مشخص میشوند.
فرهاد ارجمندی صدابردار و بیژن کاشانی دستیار کارگردان و برنامهریز این فیلم سینمایی هستند. پولاد کیمیایی این روزها فیلم سینمایی "محاکمه در خیابان" را روی پرده دارد، "تجارت"، "شمعی در باد"، "حکم" و "رئیس" تعدادی از فیلمهای کارنامه بازیگری کیمیایی هستند.
فيلم سينمايي كمدي «ساندويج سرد» به تهيهكنندگي مرتضي شايسته و كارگرداني بهمن گودرزي همزمان با جشنواره فجر كليد ميخورد. مرتضي شايسته ضمن اعلام اين خبر گفت: در مراحل ابتدايي توليد اين پروژه هستيم و اين هفته وارد پيشتوليد جدي فيلم ميشويم.
وي افزود: اين فيلم كمدي است و فكر ميكنم در ارتباط با مخاطب بسيار موفق باشد.
شايسته با اشاره به عوامل فيلم، گفت: رايزنيهايي براي انتخاب بازيگران و عوامل داشتهايم كه ظرف هفته آينده به قطعيت ميرسند.
اين تهيهكننده سينما درباره همكارياش با بهمن گودرزي، گفت: پيش از اين پنج فيلم ويدئويي با ايشان كار كرده بودم و از نوع كارگرداني ايشان رضايت داشتم، به همين خاطر و در راستاي همكاري با فيلمسازان اول و دوم، اين پروژه بلند سينمايي را خواهيم ساخت.
صد و سی و دومین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای ارسباران به نمایش و نقد و بررسی فیلم «تنها دو بار زندگی می کنیم» بهنام بهزادی اختصاص خواهد داشت.
به گزارش خبرآنلاین، در این نشست سید زاده، بهزادی، نگار جواهریان و علیرضا آقاجانی از بازیگران فیلم حضور خواهند داشت و هم چنین حسین معززی نیا به عنوان منتقد فیلم به نقد و بررسی اثر خواهد پرداخت.
این فیلم محصول سال 1386 داستان سیامک راننده مینیبوس است که تصمیم میگیرد در یک فرصت چند روزه، کارهایی را که همیشه حسرتشان را داشته انجام دهد و در روز تولدش از دنیا برود. در «تنها دو بار زندگی می کنیم» بازیگرانی چون علیرضا آقاخانی، عبادالله کریمی، رایا نصیری، نگار جواهریان و رامین راستاد نقش آفرینی کردهاند.
این فیلم در بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول شده بود. «تنها دو بار زندگی می کنیم» هم چنین تا کنون در جشن انجمن منتقدان برنده جایزه بهترین فیلمنامه و در جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک نامزد بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شده و در جشنوارههای شیکاگو، موزه هنرهای زیبای بوستن، مکزیکوسیتی، اوبین فرانسه و سینمایی جنوب به نمایش درآمده است.
علاقمندان جهت شرکت در این برنامه می توانن ساعت 18به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی خیابان جلفا مراجعه کنند.
بزودی باز میگردیم ...